.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چهارمین نشست اصول‌گرايان تحول‌خواه

رقابت اساسي بين آقاي احمدي‌نژاد و آقاي خاتمي خواهد بود

به گزارش الف عليرضا زاكاني به عنوان اولین سخنران در این نشست در سخنان خود اظهار داشت: به نظر من آقاي خاتمي وارد عرصه‌ انتخابات شده است و رفتارها و مباحثي كه درمورد آمدن و نيامدن وي در عرصه انتخابات از سوي خود او و اطرافيانش مطرح مي‌شود، تبليغات انتخاباتي است و در وا قع آن‌ها تبليغات انتخاباتي خود را براين اساس تنظيم كرده‌اند.

وي در عين حال خاطرنشان كرد: البته براي هر كسي اين حق محفوظ است كه نوع رفتار انتخاباتي خود را تنظيم كند.

اين عضو اصولگرايان تحول‌خواه ادامه داد: ما حدس مي‌زنيم كه در انتخابات آينده بازيگران مختلفي حضور داشته باشند و شاهد انتخابات دو قطبي محض نباشيم. اما، رقابت اساسي بين آقاي احمدي‌نژاد و آقاي خاتمي خواهد بود، البته به شرطي كه مجموع شرايطي كه امروز انسان مشاهده و احساس مي‌كند، تغييري نكند و اتفاقي نيفتد.

وي همچنين در پاسخ به پرسشي در ارتباط با حضور قاليباف در صحنه‌ انتخابات گفت: حدود دو ماه پيش من با آقاي قاليباف صحبت كردم. ايشان گفتند اگر آقاي خاتمي بيايد وارد اين عرصه نخواهم شد و استدلال‌شان اين بود كه نبايد در جريان اصول‌گرايي شكاف ايجاد شود و جريان اصولگرايي بايد يك يد واحد باشد تا جريان دوم خرداد نتواند به قدرت برسد.

وي بار ديگر با بيان اين‌كه " تصور مي‌كنم كه ممكن است عناصر مختلفي در صحنه‌ انتخابات ثبت نام كنند" گفت: ولي مشخص است كه رقابت اصلي كجا و بين چه كساني خواهد بود.

زاكاني همچنين در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر وضعيت اصولگرايان در ارتباط با انتخابات گفت: معتقديم كل جريان اصولگرايان در جريان انتخابات آتي بايد يك يد واحد باشند و در اين راستا حركت كنند، هنوز اين اتفاق نيفتاده ولي در اين مسير در حال حركت هستند تا به وحدت حداكثري برسند.

وي همچنين درمورد موضع حزب باهنر در انتخابات آتي گفت: درمورد موضع حزب آقاي باهنر بايد از خود ايشان بپرسيد. البته ايشان يك سري مسايلي را مطرح كرده بودند و من در پاسخ به سوال خبرنگاري در ارتباط با اظهارات آقاي باهنر گفتم كه خوب نيست بخشي از جريان اصولگرا طوري اظهارنظر كند كه اصل رسيدن به وحدت در جريان اصولگرا مورد خدشه قرار گيرد، ما بايد بحث وحدت را دنبال كنيم.

وي همچنين بار ديگر با بيان اين‌كه " رقابت اصلي بين آقايان احمدي‌نژاد و خاتمي است" اظهار كرد: اميدواريم بر اين اساس ما در جريان اصولگرا شاهد ايجاد يك وحدت چشمگير باشيم و اصولگرايان در انتخابات به پيروزي برسند تا ما شاهد استمرار گفتمان اصولگرايي باشيم.

اين نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سوال ديگري درباره دانشگاه آزاد با ارايه‌ گزارشي از فعاليت‌هاي انجام شده‌اش درمورد اين دانشگاه و هم‌چنين اشاره به مستندات در پيگيري تخلفات گفت: بحث اصلاح اساسنامه‌ دانشگاه آزاد در شوراي عالي انقلاب فرهنگي مطرح و در اين ارتباط بحث‌هايي صورت گرفته بود، ولي آقاي هاشمي نامه‌اي را نوشته‌اند كه قرار است از جهت حقوقي اين نامه مورد بررسي قرار بگيرد كه آيا شوراي عالي انقلاب فرهنگي مي‌تواند اساسنامه دانشگاه آزاد را كه خود مصوب كرده، تغيير بدهد يا نه و اين در حال بررسي حقوقي است و هر نظري كه در اين ارتباط داده شود، اجرا خواهد شد.

وي همچنين درمورد حوادث اخير غزه؛ شكست رژيم صهيونيستي و پيروزي مقاومت گفت: به نظر من اين جنگ داراي دستاوردهايي از جمله تقابل دو انديشه اسلام و ليبرال دموكراسي غرب بود كه در اين تقابل انديشه‌ اسلام پيروز شد.

وي با اشاره به اظهارات وزير خارجه‌ اسراييل يادآور شد: در موقعي كه اين رژيم در حال انجام جنايت عليه مردم مظلوم غزه بود او رژيم صهيونيستي را نماينده‌ جهان آزاد و ارزش‌ها در اين جنگ دانست و اين‌كه به نمايندگي از جهان آزاد اين كار را مي‌كند.

زاكاني خاطرنشان كرد: در اين جنگ انديشه‌ ليبرال دموكراسي غرب و يا همان سرمايه‌داري شكست خورد. دومين شكست خورده در اين جنگ نظام سلطه‌ جهاني و بازيگران اين نظام و حكومت‌هاي حامي رژيم صهيونيستي مانند آمريكا بودند. مجامع حقوقي بين‌الملل نيز از جمله شوراي امنيت در اين جنگ شكست خوردند. شوراي امنيت براي دفاع از حقوق انسان‌ها تشكيل شده است اما، مي‌بينيد كه در برابر اين اتفاقات اخير چه موضع و رفتاري از خود نشان داد. بعد از چند روز كه اسراييلي‌ها جنايت‌هاي خود را انجام دادند، ديديم كه اين شورا آمد و قطعنامه‌ي 1760 را به تصويب رساند به نحوي كه دست اسراييلي‌ها براي جنايت باز باشد و هم اين‌كه گفته باشد قطعنامه‌اي صادر كرده است. چهارمين شكست خوردگان اين جنگ حكومت‌هاي خودكامه در منطقه از جمله مصر، اردن و عربستان هستند كه با عملكردشان يك تزلزل را براي خود رقم زدند.

وي با بيان اين‌كه " آرايش منطقه در آينده با توجه به اين تحولات و پيروزي تغيير خواهد كرد" گفت: يكي ديگر از شكست خوردگان در اين جنگ حكومت خودگردان محمود عباس است؛ اين حكومت مافوق خيانت‌هايي كه متصور بود را انجام داد و جزء اولين حكومت‌هايي خواهد بود كه دستخوش تغيير خواهد شد.

وي ادامه داد: ما در اين جنگ شاهد تقابل اسلام آمريكايي و اسلام ناب بوديم. مناديان اسلام آمريكايي در اين جنگ شكست خوردند و اسلام ناب پيروز شد. با جنگ 33 روزه و همچنين مقاومت مردم غزه افسانه شكست‌ناپذير بودن اسراييل درهم شكست.

اين فعال سياسي به مشكلات رژيم صهيونيستي در داخل سرزمين‌هاي اشغالي اشاره كرد و گفت: اكنون در سرزمين‌هاي اشغالي مهاجرت معكوس آغاز شده و كساني كه در اين سرزمين حاكم بودند در حال خروج از آن هستند.

وي با تجليل از مقاومت مردم غزه و حماس گفت: خالد مشعل اعلام كرده بود كه براي دو، سه ماه امكانات مقاومت را فراهم كرده‌ام و ما ديديم كه اسراييل نتوانست تحمل كند و مجبور به اعلام آتش بس يك طرفه شد.

وي با بيان اين‌كه " بخشي از اين مقاومت ناشي از طرح‌هايي بود كه شهيد عماد مغنيه قبل از شهادتش طراحي كرده بود" ادامه داد: با توجه به تحولات صورت گرفته و بيداري ايجاد شده بايد دانست كه آينده‌ نظام سلطه، تيره وتار خواهد بود؛ چراكه ما در حال حاضر شاهد ايجاد يك بيداري در رفتار ملل و انديشه‌ آن‌ها هستيم.


نادران: انتظار مي‌رود يك سير نزولي را در ارتباط با تورم شاهد باشيم


هم‏چنین الياس نادران عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در این نشست در پاسخ به سوالي در ارتباط با لايحه‌ هدفمند كردن يارانه‌ها و بررسي آن در مجلس به تشريح برخي از موارد اين لايحه پرداخت و اظهار كرد: مساله مهم در اين لايحه ماده‌ 15 آن است كه در آن دولت اجازه مي‌خواهد كه قيمت حامل‌هاي انرژي مانند ‌آب، فاضلات و غيره حداقل ظرف سه ماه به 90 درصد قيمت فوق خليج فارس برساند و اجازه‌ دومي كه دولت مي‌خواهد برقراري قيمت‌هاي ترجيحي است كه به اقتضاي مسايلي كه براي دولت پيش مي‌آيد اجازه داشته باشد قيمت ترجيحي اعلام كند.

مسئول کمیته اقتصادی جمعیت ایثارگران ادامه داد: اجازه ديگري كه دولت مي‌خواهد اين است كه صندوق غيردولتي با مديريت دولتي ايجادشود كه از محدوديت‌ شركت‌هاي دولتي معاف باشد واجازه‌ نقل و انتقال پول را داشته باشد و اگر مازادي پيش آيد در اين صندوق واريز و هزينه شود.

وي با بيان اين‌كه " دولت تصميم دارد 60 درصد از اين صندوق را براي 7 دهك اول جامعه و 25 درصد را براي تامين دستگاه‌هاي اجرايي و 15 درصد را براي افزايش سطح فناوري هزينه كند" گفت: همچنين دولت اجازه خواسته با توجه به اين‌كه يك جامعه نسبتا وسيع را از طريق يارانه مورد حمايت قرار مي‌دهد تا موقعي كه طرح اجرا مي‌شود، افزايش در حقوق و دستمزد ايجاد نشود.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس خاطرنشان كرد: برآورد دولت اين است كه يك جهش قيمت در ابتداي اجراي طرح بوجود مي‌آيد. پس از مدتي قيمت‌ها تثبيت مي‌شود و در ادامه نرخ تورم تنزل پيدا مي‌كند و در پايان سال دوم به چهار درصد مي‌رسد. وي در عين حال با اشاره به جلسات كمسيون ويژه بررسي لايحه در مجلس شوراي اسلامي با دستگاه‌هاي مختلف" گفت: برآورد اين دستگاه‌ها در مورد افزايش قيمت‌ها و ميزان نياز براي جبران هزينه‌هاي افزايش يافته ناشي از اجراي لايجه، فراتر از آن چيزي كه دولت مي‌گويد.

وي با بيان اين‌كه " اين لايحه و موارد مطرح شده در اين زمينه در كميسيون ويژه‌اي كه در مجلس شوراي اسلامي تشكيل شده، در حال بررسي است" ادامه داد : اختلاف نظرها‌يي بين دستگاه‌ها وجود دارد و در اين ارتباط مركز پژوهش‌ها ماموريت يافته است كه با همكاري دستگا‌ه‌ها اين برآوردها را واقع‌بينانه‌تر و دقيق‌تركند.

نادران همچنين در پاسخ به سوالي درمورد ميزان نرخ تورم و اين‌كه گفته مي‌شود در حال حاضر 29 درصد است، با اشاره به اين‌كه " در بحث تورم بايد چند نكته را مورد توجه قرار داد" خاطرنشان كرد: وقتي راجع به اقتصاد ملي يك كشور يا اقتصاد خودمان بحث مي‌كنيم، بايد متغيرهاي متعددي را در حوزه‌ كلان اقتصادي مورد توجه قرار داد و همه را با هم ديد؛ بنابراين اگر بخواهيم براساس يك شاخص، يك دولت را در زمينه اقتصادي مورد ارزيابي قرار بدهيم، به خطا رفته‌ايم.

وي با بيان اين‌كه " در مقطعي از دولت آقاي احمدي‌نژاد بخشي از افزايش قيمت‌ها ناشي ازاجراي پروژه‌ها و افزايش نقدينگي در جامعه بود" يادآور شد: در مجلس هفتم اقتصاددانان با افزايش حجم نقدينگي در جامعه مخالف بودند و در اين ارتباط هشدار دادند. در اواخر سال 85 بود كه دولت متوجه اين مشكل شد و تلاش كرد كه اين مساله را مهار كند. توقع ما اين است كه اين تلاش در اواخر سال 87 به نتيجه برسد.

وي هم‌چنين با بيان اين‌كه " ما در مقطعي در اين دولت شاهد شوك قيمت نفتي در سطح جهاني بوديم و اين مساله باعث افزايش قيمت ديگر كالاها نيز شد" در عين حال تاكيد كرد: برخي از مسائل تورمي ربطي به سياستگذاري‌هاي دولت ندارد.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس افزود: براساس آمار اعلام شده از سوي مقامات دولتي نرخ تورم حدود 22 درصد است؛ انتظار مي‌رود كه يك سير نزولي در ارتباط با تورم با توجه به محدوديت‌هايي كه در زمينه توسعه‌ نقدينگي ايجاد شده است، شاهد باشيم.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به سياست‌هاي بانكي دولت و بخش تسهيلات در پاسخ به سوالي در ارتباط با وام‌هاي كلان صنعتي گفت: از ضايعات نظام بانكي كشور ما اين است كه نظارت كافي درمورد وام‌هايي كه به افراد مي‌دهند و همچنين پيگيري درمورد تعهدات وام گيرندگان صورت نمي‌گيرد. اين باعث شده كه ما با حجم بالايي از معوقه‌هاي بانكي مواجه باشيم كه البته اين حجم مربوط به دو، سه سال اخير نيست و مربوط به سال‌هاي گذشته است كه روي هم انباشته شده و شما نيز از رسانه‌ها شنيده‌ايد كه 80 نفر از بدهكاران بزرگ حقيقي نظام بانكي ما مجموعا هشت هزار ميليارد تومان به نظام بانكي بدهكار هستند كه متوسط هر كدام 100 ميليارد تومان مي‌شود. اين مشكلي نيست كه بتوان به سادگي آن را رفع كرد و تا قبل از دولت احمدي‌نژاد هيچ كار اساسي براي مشخص كردن اين موضوع صورت نگرفته بود.

وي درباره تاخير در ارائه لايحه بودجه به مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: اطلاعي در مورد اين امر ندارم، البته يك موقع بحث اين بود كه دولت ابتدا مي‌خواهد لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها را بدهد و بعد از آن لايحه‌ بودجه را. در مقطعي نيز اين مساله مطرح شد كه دولت بعد از تصويب لايحه‌ هدفمند كردن يارانه‌ها در مجلس مي‌خواهد لايحه بودجه را بدهد. البته بايد دانست تصويب يك لايحه در مجلس زمان‌بر است و بايد در كميسيون‌هاي مختلف مورد بررسي قرار گيرد. اميدواريم كه لايحه بودجه هفته پيش رو از سوي دولت به مجلس ارايه شود.

نادران در مورد وضعيت بدهكاران بانك‌ها و كساني كه معوقه‌هاي سنگين دارند نيز با بيان اين‌كه " قبل از روي كار آمدن آقاي احمدي‌نژاد اقدامي درارتباط با اين‌كه نظام بانكي بدهكاران خود را بشناسد، صورت نگرفته بود" ادامه داد : ديوان محاسبات و كميسيون اصل 90 موضوع معوقات وام‌هاي بانكي را پيگيري و آسيب‌شناسي كردند و بعد از پيگيري‌هاي انجام شده مشخص شد كه در نظام بانكي كشور يك نظام يكپارچه‌ اطلاعاتي براي اطلاع از وضعيت افرادي كه حساب جاري و متعدد در بانك‌ها دارند، وجود ندارد و اگر كسي يك چك برگشتي داشته باشد ديگر بانك‌ها و شعب از وضعيت وي اطلاعي پيدا نمي‌كنند. از حدود دو سال پيش تلاش جدي براي نوشتن نرم‌افزار بانكي صورت گرفته تا بانك‌ها بتوانند از وضعيت افرادي كه حساب جاري و متعدد دارند، اطلاع پيدا كنند و طوري برنامه‌ريزي شد كه بانك‌ها بتوانند بزرگترين بدهكاران معوقه خود را بشناسند و با آن‌ها برخورد كنند. اميدوارم اين اقدامات به نتيجه برسد. البته بايد دانست سامان دادن نظام بانكي كار ساده‌اي نيست؛ چراكه اين نظام بانكي سال‌ها در مسير غلط رفته است.


سروری: بحث انسداد مرزها را در قالب طرح در مجلس دنبال مي‌كنيم


پرويز سروري نیز به عنوان یکی از سخنرانان این نشست در پاسخ به پرسشي درباره مبارزه‌ ايران با مواد مخدر و افزايش توليد مواد مخدر در كشورهاي همسايه از جمله افغانستان، گفت: از موقعي كه آمريكايي‌ها به افغانستان حمله كردند توليد مواد مخدر در اين كشور افزايش چشمگيري پيدا كرده است.

اين عضو كمسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين كه يكي از اهداف حمله آمريكايي‌ها به افغانستان ، مبارزه با توليد مواد مخدر اعلام شده بود، افزود: اين در حالي است كه آمار بيانگر آن است كه بعد از اين حمله و در طول ساليان اخير توليد مواد مخدر در افغانستان بيشتر شده كه موضوعي بسيار پيچيده و مشكوك است.

وي با بيان اين‌كه « يكي از راههاي ترانزيت مواد مخدر ايران است و ايران در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر تلاش زيادي انجام داده است» اظهار كرد: در مبارزه با مواد مخدر بحث انسداد مرزها را تعدادي از نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي دنبال مي‌كنند و ما سعي داريم اين طرح را با حدود 50 امضا به مجلس ارائه كنيم.

سروري هم‌چنين گفت: يكي ديگر از راه‌هايي كه نمايندگان مجلس دنبال مي‌كنند و ما بر آن تاكيد داريم، كنترل ورود افراد بيگانه و ورودهاي غيرقانوني به كشور است. طبق برخي آمار روزانه پنج تا شش هزار نفر بيگانه به صورت غيرقانوني از كشورهاي همسايه وارد كشورمان مي‌شوند كه البته برخي مقامات دولتي اين آمار را قبول ندارند، ولي به هر حال وضعيت نگران‌كننده‌اي است.

اين نماينده مجلس افزود: ما تلاش مي‌كنيم بحث انسداد مرزها را در بودجه 88 و هم‌چنين در قالب يك طرح دنبال كنيم.

سروري در ادامه با بيان اين‌كه « در ارتباط با كنترل ورود اتباع بيگانه تا كنون جلساتي را با مسوولان مربوطه داشته و خواهيم داشت»‌ گفت: در ايران براي كنترل مواد مخدر و مبارزه با آن تلاش زيادي صورت مي‌گيرد؛ چنان‌كه تا كنون شهداي زيادي داشته‌ايم و هزينه كرده‌ايم. در ايران اراده براي مبارزه با مواد مخدر وجود دارد، ولي چون اين اراده با اراده‌ كشورهاي همسايه از جمله كشورهاي درگير در اين موضوع هماهنگ نمي‌شود، كارها به كندي صورت مي‌گيرد؛ از اين رو مناسب است كشورهاي همسايه و درگير در اين موضوع مانند ايران تلاش كنند.

اين نماينده مجلس هم‌چنين با بيان اين‌كه « با پارلمان اتحاديه اروپا نيز در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر در جلسه‌اي بحث و گفت‌وگو شد» گفت: تصميم گرفته شد اقدام مشتركي در اين زمينه صورت بگيرد.

سروري هم‌چنين در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اين‌كه « چرا اخيرا در تهران شاهد حضور زياد نيروي انتظامي و نظامي هستيم» اظهار كرد: اخيرا نيروي انتظامي مانوري در تهران داشت و شايد اين تصور افزايش حضور مربوط به آن بوده باشد؛ البته ما با نيروي انتظامي در ارتباط با بحث ترافيك و آلودگي هوا جلساتي داشتيم و به آنها در اين زمينه فشار آورديم؛ چنان‌كه در حال حاضر راهنمايي و رانندگي تهران موضوع تردد ماشين‌ها در ايام زوج و فرد را به صورت جدي كنترل مي‌كند؛ البته خود نيروي انتظامي نيز در جلساتي كه با ما داشت، بر حضور غيرمحسوس نيروها و كنترل از طريق نصب دوربين در مراكز شهرها براي بررسي وضعيت راهنمايي و رانندگي و ترافيك تاكيد داشت.

وي در عين حال گفت: ما حضور نظامي در شهر نداريم و من اين امر را احساس و مشاهده نمي‌كنم. بايد دانست كشور ما يكي از امن‌ترين كشورهاست و نرخ امنيت در كشور ما جزء برترين ارقام است.

سروري هم‌چنين در پاسخ به پرسش ديگري درباره بافت‌هاي فرسوده‌ شهر تهران گفت: ما مساله‌ بافت‌هاي فرسوده‌ تهران را در مجمع نمايندگان تهران دنبال مي‌كنيم و در هفته‌ آينده نيز جلسه‌اي با حضور مسوولان مرتبط خواهيم داشت.

اين نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه « رسيدگي به موضوع بافت‌هاي فرسوده‌ تهران داراي اهميت زيادي است» اظهار كرد: اگر خداي ناكرده كوچك‌ترين حادثه‌اي در تهران مانند زلزله پيش بيايد، در حالي كه براي بافت‌هاي فرسوده و ترميم آن‌ها چاره‌اي نكرده باشيم، فجايع زيادي پيش مي‌آيد.

وي در عين حال افزود: در حال حاضر احساس مي‌شود اراده خوبي در زمينه ترميم بافت‌هاي فرسوده و چاره‌انديشي در اين باب ايجاد شده است.

دبير مجمع نمايندگان تهران هم‌چنين خبر داد به زودي شوراياري‌هاي محلات تهران نامه‌اي را از سوي وي براي ارتقاي همكاري نمايندگان تهران و نمايندگان شوراي‌ياري محلات دريافت مي‌كنند.

وي هم‌چنين گفت: قرار است شبكه‌ گوياي تلفني نيز براي سهولت در برقراري ارتباط در مجلس شوراي اسلامي در نظر گرفته شود.

سروري در پايان گفت: ما معتقديم راه حل مشكل تهران اين است كه نمايندگان تهران كه نمايندگان پارلمان كشور هستند با نمايندگان شوراي‌ياري‌هاي محلات كه عضو پارلمان محلي هستند، ارتباط و انسجام بيشتري داشته باشند.


زهره الهيان: بحث تغيير ساختار سازمان ملل در اجلاس بين‌المجالس مطرح مي‌شود


در ادامه این نشست زهره الهیان عضو شوراي مركزي اصول‌گرايان تحول‌خواه كه روز پنج‌شنبه در چهارمين نشست سياسي اين تشكل سخن مي‌گفت، با ارائه تحليلي در ارتباط با مسائل غزه و پيروزي مقاومت افزود: در اين برهه‌ تاريخي با روي‌دادن جرياني مثل غزه، پيروزي مقاومت در آن و شكست اسراييل و جنايت‌هايي كه اين رژيم عليه مردم غزه انجام داد، فرصت بي‌بديلي براي رواج تفكر شيعي به وجود آمد و در واقع اين فرصتي بود براي اثبات حقانيت تفكر شيعي كه حضرت امام خميني(ره) بنيان آن را گذاشتند؛ چنان‌كه امروز شاهد ايجاد نوعي بيداري در جهان اسلام و احياي تفكر اسلام ناب هستيم.

وي با بيان اين‌كه « ما از كشته‌شدن زنان و كودكان بي‌پناه در غزه و جنايت‌هايي كه اسراييل عليه مردم آن انجام داد، ناراحتيم» افزود: ولي ديديم كه پيروز اين جنگ نابرابر، مقاومت مردم غزه بود.

اين نماينده مجلس ادامه داد: در اين حوادث مردم دنيا در محكوميت‌هاي جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي به پا خاستند و اين محكوميت‌ها و بيداري از حد ملت‌ها فراتر رفت، چنان‌كه برخي دولت‌ها نيز بيدار شدند، كه مي‌توانيم به برخي دولت‌ها و مجالس غيراسلامي و اروپايي اشاره كنيم.

الهيان با بيان اين ‌كه « در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي تماس‌هايي از سوي رييس كميسيون با همتايانش در كشورهاي اروپايي در اين ارتباط برقرار شد»، گفت: آن‌ها نيز با ما همراه بودند، اين جنايت‌ها را محكوم كردند و منشاء برخي حركت‌ها و رفتارهايي كه مردم در برخي كشورهاي اروپايي در محكوميت جنايت‌هاي اسراييل در غزه داشتند، از نمايندگان مجالس آن‌ها بود.

وي هم‌چنين با بيان اين‌كه « ما در مجلس شوراي اسلامي نامه‌هايي را نيز در قالب ايميل به نمايندگان مجالس كشورهاي مختلف ارسال كرديم» گفت: جواب‌هايي كه آن‌ها براي ما فرستادند جالب بود؛ آن‌ها با مردم غزه ابراز همدردي كردند.

اين نمانيده مجلس هم‌چنين در پاسخ به پرسشي درباره لزوم تغيير ساختار سازمان ملل متحد از جمله شوراي امنيت، اظهار كرد: وجود حق وتو در شوراي امنيت براي برخي كشورهاي قدرتمند باعث ناكارآمدشدن اين شورا شده كه نمونه آن را در حواث اخير غزه مشاهده كرديم.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اين‌كه « سازمان‌هاي تابع سازمان ملل در ارتباط با حوادث غزه بيانيه‌هايي صادر كردند و مجمع عمومي اين سازمان نيز موضع شوراي امنيت را زير سوال برد» گفت: دستگاه‌هاي تابع مجمع عمومي سازمان ملل نيز اذعان مي‌كنند وقتي كار در ارتباط با دفاع از حقوق مردم مظلوم به شوراي امنيت مي‌رود، دشوار مي‌شود و نمي‌توان اقدام چنداني براي مردم مظلوم انجام داد.

وي با بيان اين‌كه « در حال حاضر بسياري از افراد صاحب‌نظر مقالاتي در مورد اهميت تغيير سازمان ملل از جمله شوراي امنيت نوشته‌اند و بر آن تاكيد دارند» افزود: برخي كشورها تلاش مي‌كنند حق وتو لغو شود و برخي نيز معتقدند در اين شورا كشورهاي اسلامي و مسلمان نيز بايد داراي راي و نظر باشند.

الهيان تصريح كرد: با توجه به بيداري جهاني كه ايجاد شده، فكر مي‌كنم بهترين فرصت براي تغيير ساختار سازمان ملل از جمله شوراي امنيت ايجاد شده است.

وي هم‌چنين خبر داد مجلس شوراي اسلامي تصميم دارد بحث اهميت تغيير ساختار سازمان ملل از جمله شوراي امنيت را در اجلاس بين‌المجالس (IPU) كه در آديس‌آبابا برگزار خواهد شد، مطرح كند.

وي در ادامه با بيان اين‌كه « در سياست‌هاي ابلاغي برنامه پنجم توسعه توسط مقام معظم رهبري، تاكيد شده كه بحث تغيير ساختار سازمان ملل بايد يكي از موضوعاتي باشد كه در ارتباط با آن برنامه‌ريزي صورت بگيرد» گفت: اين مساله‌اي است كه در حال حاضر بسياري از كارشناسان و برخي كشورها بر آن تاكيد دارند.

الهيان هم‌چنين تاكيد كرد كه رژيم صهيونيستي به اهداف خود در غزه نرسيده است.

نماينده تهران در بخش ديگر سخنانش در پاسخ به پرسشي درباره وضعيت آلودگي هوا و حمل و نقل عمومي در تهران گ?

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.065 seconds.